Diskuze o větrných elektrárnách v Záchlumí

5. června 2008 v 21:53 |  Diskuze
Diskuze - připojte svůj mázor k výstavbě větrných elektráren v Záchlumí
Nebojte se napsat, jestli větrné elektrárny chcete nebo ne, případně proč.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 J.K. J.K. | 6. června 2008 v 3:50 | Reagovat

Setkal jsem se s názorem, že větrníky budou kdesi na poli. Že nebudou vidět a slyšet. Není to pravda! Větrníky budou asi 1,3 km od obce a budou vidět odevšad. Jsou to obrovská zařízení, která tak blízko vesnic nepatří.

2 Dalibor Urban Dalibor Urban | 6. června 2008 v 10:38 | Reagovat

Souhlasím s názorem J.K. - jedná se o obrovské stavby. Budou svojí výškou 150 m převyšovat Chlum asi o 20 metrů. Budou vidět všude. Budou vidět desítky na kilometrů.

3 K.Z. K.Z. | 7. června 2008 v 23:38 | Reagovat

Myslím,že ty obrázky by měl určitě vidět každý občan Záchlumí,je to dost drsný.Zatím mám pocit,že lidé jsou spíš pro,protože mají málo informací a větrné elektrárny berou jako ekologické.Určitě je důležité začít o tom mluvit včas,aby i starší lidé, kteří nemají přístup k internetu měli možnost dovědět se víc.

4 Dalibor Urban Dalibor Urban | E-mail | 8. června 2008 v 6:21 | Reagovat

Vážený(á) K.Z., souhlasím s Vámi v tom, že zatím panuje v obci velká neinformovanost o důsledcích výstavby VTE. Investor ani obec zatím záměr oficiálně nezveřejnili! Investor tak činí úmyslně, "obec" to zatím asi nestíhá. Pokud by jste se chtěl(a) podílet na informační kampani napište na e-mail: vetrniky.zachlumi@seznam.cz

Můžete pomoci sousedům i obci.

(Nejsem nepřítelem VTE a alternativních zdrojů výroby el. energie. Jsem však nepřítelem jejich naprosto nevhodného umisťování, ničení krajinného rázu, ničení vesnic a ničení životních podmínek obyvatel těchto vesnic.)

5 J.Hanyk J.Hanyk | 8. června 2008 v 20:45 | Reagovat

obrázek ,který ukazujete na této stránce http://vetrniky.blog.cz/0806/obec-zachlumi-a-rybna-nad-zdobnici-v-budoucnosti je fiktivní.Je to montáž a ve skutečnosti neexistuje.Na stránkách kdy byl sebrán je to jasně psáno http://www.stop-vetrnikum.webz.cz/index.php  ... jen tak pro pořádek ( dovětek ilustrační foto ve vašem případě může být zavadějící)

6 Dalibor Urban Dalibor Urban | E-mail | 9. června 2008 v 6:26 | Reagovat

Často se setkávám s názorem, že VTE nebudou vidět, že budou za obcí atd. Není to pravda! VTE budou převyšovat Chlum. Budou v obci Rybná n/Z, Záchlumí a Bohousová vizuálně doslova všudypřítomné. Musíme si uvědomit, že jsou to zařízení měřící 150 m. Nic podobně vysokého v okolí není. Komín v Žamberku, v bývalé mlékárně má jen 93 m!

7 Dalibor Urban Dalibor Urban | E-mail | 10. června 2008 v 10:39 | Reagovat

Vážený pane Hanyku,

obrázek je fiktivní a převzatý, vůbec se nejedná o obec Rybnou n/Z a jedná se o vizualizaci situace v jiné obci. Dispozice je ale velmi podobná. Ale to asi každý pozná. Obrázek slouží pro představu, jak může vypadat horizont nad obcí, nad kterou jsou umístěny VTE. Pokud máte máte k dispozici lepší vizualizaci, nebo jestli jste ji schopen sehnat či vytvořit, rádi ji na stránkách pro lepší informovanost občanů umístíme. Investor ji zatím bohužel neposkytnul.

8 L.M. L.M. | 10. června 2008 v 20:23 | Reagovat

Já jsem byl s taťkou v Jindřichovicích pod Smrkem a tam mají dvě VTE. Vůbec to nedělá žadný rambajz.Je to krásný pocit pod tím stát když slišíte jenom planout vítr.

Takže ty řeči o tom jaký to dělá hluk jsou opravdu řeči. A to že to je obrovské je sice pravda ,ale zase bude mít naše obec nějakou raritu.

9 L.M. L.M. | 10. června 2008 v 20:26 | Reagovat

To hučení je slyšet tak maximálně 50m od VTE.

10 Dalibor Urban Dalibor Urban | 10. června 2008 v 23:32 | Reagovat

pro L.M.: Bohužel obec nebude mít ani tu raritu. Pokud budou lidé lhostejní ke svému okolí, zamoří nevhodně umístěné VTE celé Podorlicko.  Budou tuctové a všudypřítomné.

11 L.M. L.M. | 11. června 2008 v 13:13 | Reagovat

Kam jinam by jste VTE pane Urbanre chtěl dát? Diť jinam to tady ani nejde,to VTE chcete dát někam do dolíku kde nám budou na nic? VTE bude vzhledem k hornaté krajině vidět vůbec nebo jen částečně. A vůbec na čem chcete vařit? Ropa dochází ,zemní plyn dochází a vodní,tepelnou jadernou nebo sluneční elektrárnu tu asi určitě chtít nebudete,proto je tady VTE nejlepší varianta.

12 Dalibor Urban Dalibor Urban | E-mail | 11. června 2008 v 19:43 | Reagovat

pro L.M - Odkazuji na docela užitečný článek Strany zelených (v rubrice Zajímavé odkazy - Rozbor a doporučení Odborné sekce Krajina).

Nejsem vůbec naprostým nepřítelem výroby el. energie pomocí VTE. Pouze poukazuji na jejich  nevhodné umístění v krajině Podorlicka. I v hornaté krajině budou VTE vidět desítky kilometrů. Podívejte se na nadmořské výšky. Docela mě to mrzí, že krajina a architektura, která se vyvíjela stovky let může dostane takovou ránu jen proto, že je nějakou dobu dotovaná energie z větru. Vzpomeňte na propagaci přímotopů, na řepku olejku na biopalivo a další "výstřelky", které se po několika letech ukázali jako neúčinné. Jiné hodnoty však vydrží desítky a stovky let. K těm by mohl patřit i ráz krajiny, který nám připadá jako samozřejmost, ale jeho cenu poznáme, až se dočista vytratí.

13 .P.L. .P.L. | 11. června 2008 v 21:24 | Reagovat

Pane Urbane,určitě to nevzdávejte a informujte nás dál atˇuž touto cestou nebo pomocí vývěsek v obci.Jsou tady určitě lidé kteří se zde narodili,mají to tady rádi a osud Záchlumí jim není lhostejný.Takový zásah je určitě nevratný a VTE nám rozhodně žádnou popularitu a atraktivnost nepřinesou.Souhlasím,že je to jen další krátkodobí výstřelek a určitě v tom bude i hodně peněz.

14 Dalibor Urban Dalibor Urban | E-mail | 11. června 2008 v 22:42 | Reagovat

pro P.L - děkuji Vám velmi za podporu. Myslím, že 26.6. bude veřejná schůze zastupitelstva, kde se bude o plánované výstavbě VTE hovořit (obec to vyhlásí přesně).

Bylo by užitečné, kdyby přišlo co nejvíce občanů. Obec zatím bohužel občany neinformovala (teď to snad hodlá napravit). Pokud máte zájem, můžete nám pomoci šířit informace o VTE ve svém bezprostředním okolí. hezký den

15 Josef Urban Josef Urban | 12. června 2008 v 21:04 | Reagovat

Vážení,

Pokud se podíváte na mapu tak přibližně vysoký kopec směrem na Králíky je Černý kopec 593m a je u Bredůvky a od Chlumu je to vzduchem 17km.

Pokud půjdeme směrem na Rokytnici tak tam je přibližně stejný kopec Polní Vrch 653m a vzduchem od Chlumu to je 13km.Do kraje směrem na Vamberk to ani nemá cenu hledat protože tam jsou kopečky okolo 300.m Jak tam je již někde napsáno, budou vidět hodně ,hodně daleko.Také je potřeba si uvědomit že po skončení životnosti vět. el. se již dnes většinou počítá s její obnovou a pokud to je možné tak i s novou výstavbou.Na Plzeňsku se dokonce se uvažuje o stavbách dost přes 200 metrů.Ještě pár slov pro pana nebo paní se jménem L.M.

Je potřeba si uvedomit že náš stát je asi 6 tý na světě ve vývozu el. energie. Taktéž jsem se nikdy nedočetl že pokud se u nás postaví plánovaný počet vět. el. je to číslo nad jeden tisíc , že se odstaví jaderná el., nebo se sníží těžba uhlí a s tím se odstaví např. uhelná elektrárna.Zatím je pouze známo že je snaha prolomit limity pro těžbu uhlí,že bude potřeba postavit další bloky jaderné el.Dá se to i brát z jednoduchého pohledu, každý vyrábí na plné pecky ,protože na konec jde jenom o prachy.Až bude konec roku ,tak Vám doporučuji pozorně sledovat kolik který výrobce vyrobil el. energie , kolik za ni utržil a kolik jí bylo vyvezeno.Již jsem to někde psal ,že to bude smutný pohled na točící se vrtule na kopcích nad vesnicemi, kde se v zimně z komínů valí smradlavý kouř a topí se kaly smíchané s trochu lepším uhlím,protože na přímotopy svého času silně propagované nejsou peníze.Na ty kouřící komíny s větrníky nad vesnicí se podívejte na stránkách www.vetrnikylichkov.blog.cz Ještě ohledně toho hluku, je potřeba si na stránkách Občanských sdružení najít odkaz na nahrávku z Pavlova , myslím že to má název "zkušenosti občanů s Pavlova po roce s vět. el..Je to hodinová nahrávka vytvořená lidmi s Pavlova a tuto si pozorně přehrát.Taktéž ve Vašem případě je potřeba si pořádně uvědomit případný stroboskopický efekt.Nevím jestli by  se Vám líbilo že Vám bude přes dům létat stín a nebo někomu jinému. Toto si je potřeba pořádně srovnat podle slunce po celý rok.Už jenom poslední věta ,už těď slyším návštěvníky hradu Litice.......

      z Lichkova zdraví Urban

16 Dalibor Urban Dalibor Urban | E-mail | 12. června 2008 v 22:20 | Reagovat

pro Josefa Urbana: děkuji za příspěvek. Odkaz na nahrávku z Pavlova je umístěn na našich stránkách v rubrice Video - Zkušenosti občanů s VTE. Děkuji také za upozornění, že VTE budou v jediném výhledu z kulturní památky Hrad Litice a přírodní památky Hradní kopec Litice směrem na Kralický Sněžník. Zajímavý je také odkaz na bezohlednost, kdy proto, aby jednotlivci mohli vydělávat, budou stovky lidí obtěžováni hlukem, stíny, znehodnocenou krajinou atd.

17 Josef Urban Josef Urban | 13. června 2008 v 5:57 | Reagovat

Dobré ráno,

Ještě jedna informace pro L.M.

Jindřichovice- typ Enercon E-40 výkon 600 kW,výška i s vrtulí těsně nad 100m

U Vás 2 MW výška téměř 160 metrů.

A je také potřeba se nenechat klamat přirovnáním, že tu již stojí různé stožáry, na ty si zvyknete protože konstrukce jsou většinou příhrádové tím pádem částečně "průhledné" ale nejdůležitější je to, že se nepohybují.Ve Vašem případě doufám v osvícenost příslušných úřadů ze Žamberka které se budou k tomuto vyjadřovat.  

           z Lichkova zdraví Urban

18 K.D. K.D. | 13. června 2008 v 15:29 | Reagovat

Radní si asi neuvědomují závažnost situace. Proč se do takových věcí vůbec pouštějí? Copak si neuvědomují, že mnohým způsobí velkou škodu? A koho bude zisk? Všech a ničí. Obec nebude viditelně bohatší, ale bude ošklivá. Větrníky pokazí Záchlumí i Bohousovou, Litičáci to mají dobré, ale snad nás podrží. V Bohousové budou od větrníků jen 1,7 km (norma ve světě 2,3-3 km). To je absurdita, kdyby nám nabídli prasečák budeme hlasovat o prasečáku? Jak to mohli odhlasovat bez nás?

19 K. M. K. M. | 16. června 2008 v 12:27 | Reagovat

Zdravím všechny občany...podle mého byla největší blbost,že to radní odsouhlasili a ani neudělali žádné referendum s občany...protože většina občanů by byla proti!!! Radní si úbec neúvědomují, že baráky v blízkosti techto zařízení stratí cenu kterou mají...a zatím co teď se naše ves tak nějak rozrůstá tak po postavení větrníků které budou dosahovat výšky cca 125 metrů...to bude naopak a nikomu se sem nebude chtít...spíše se lidé budou odstěhovávat pryč! to je vše, ať si každý udělá svůj obrázek koho volili do rady

20 Dalibor Urban Dalibor Urban | E-mail | 16. června 2008 v 20:45 | Reagovat

pro K.M.

Podle usnesení rady ze dne 12.3.2008 R 9/1

"Rada obce pověřuje starostku k zahájení jednání, získání dalších informací a podepsání smlouvy o spolupráci s investorem. Současně bude připravena anketa na zjištění názoru občanů na uvedený záměr stavby větrných elektráren.

(všichni přítomní členové rady pro)."

Obec by dle usnesení rady tedy anketu měla uspořádat. Co ale znamená "současně bude připravena anketa"??

Kdo uhradí stavebníkům i starousedlíkům znehodnocené stavby v případě postavení VTE? Investor, obec?

21 Josef Urban Josef Urban | 21. června 2008 v 13:29 | Reagovat

Dobrý den,

Nedalo mi to, tak jsem se jel podívat samozřejmě i s manželkou do vesnice Pavlov, asi 10km od Telče.Je to ves, která je známa tím, že má asi do 500-600 metrů od domů 4 kusy vět.el.Tato vesnice  slouží jako vzor pro oblbování občanů,kteří tam jsou vyváženi na exkurzi a ukázku toho,jak lze žít s větrníky v této vzdálenosti od domů.Jel jsem tam i proto,že k této vesnici byla vyvezena část občanů Lichkova před referendem.

Zde musím podotknou ,že když jsem se dotazoval jedné dámy z Lichkova

jestli se na místo pod větrníky dostavil zástupce obce,od kterého se předpokládalo že bude větrníky samozřejmě chválit, tak řekla že se nedostavil nikdo. Pamatuje si, že pod větrníky jim zástupce firmy která tyto větrníky chce stavět i v Lichkově,četl prý nějaký dlouhý proslov který jim nic neříkal. Hlavně si pamatuje že bylo špatné počasí.Obsah proslovu jsem se nedozvěděl, ale to, že v restauraci bylo pohoštění zadarmo to si paní pamatovala.Této firmě byla asi udělena rada že na občany Lichkova musí jít/promiňte ten výraz/přes chlast a žrádlo.I při prezentaci firmy na sále v Lichkově byla ochutnávka slivovice a pivo zdarma.To jsem jen odbočil.Je to kouzelná vesnice,která po celé svoji délce leží u rybníka.Vesnice je v malém údolí. Ale úžasný pohled je na vesnici s kostelem uprostřed a na obou stranách kostela v určitém místě v povzdálí na obzoru stojí 4 větrníky.V tom momentu vás to uplně zarazí ,a napadne vás jediné: Pane Bože, kdo tohle mohl udělat!! Když jdete po silničce vesnicí,domy co nemají vysoká vrata, tak tou mezerou vidíte točící se vrtule.Domy co stojí ještě blíž k větrníkům které jsou postaveny asi tak před třemi

roky-to znamená že tam v té době větrníky nestály- mají okna na jih. To znamená, že teď se dívají na 4 větrníky.Vzdálenost k nim je tak 450 metrů.Nejhorší je,že pokud bude někdo stavět nový dům, je zcela přirozené že každý chce okna ke slunci a na jih ,tak v této vesnici bude koukat na vrtule.Jsem opravdu zvědav,jak se tady bude dál vesnice rozvíjet.Větrníky tam stojí již rok, ale žádný stavební převrat ve vsi nebyl vidět.Taky jsme nebyli ušlapáni turisty, kteří se k této "raritě" hrnou.Toto slovo jsem si půjčil od pisatele s Diskuze z Rybné nebo Záchlumí.

Plac před elektrárnou pomalu zarůstá i přes půl metru navážky.Uvidíme příště, jak vesnice pokročí. Jenom si příště s někým musím popovídat.Musím jen dodat,že kdo má rád přírodu a kopečky,tak by takovouhle devastaci vesnice a jejího okolí nemohl dopustit.          

           z Lichkova zdraví Urban

22 Vlastimil Koblic, Opočno, Podzámčí 680 Vlastimil Koblic, Opočno, Podzámčí 680 | E-mail | 24. června 2008 v 16:28 | Reagovat

Do Záchlumí jezdím se rekreovat a užívat si malebné podorlické krajiny.Informace o možné výstavbě větrných elektráren mě doslova vyděsila. Co by tomu asi tak řekli všichni ctitelé a obdivovatelé tohoto koutu Čech minulosti i současnosti.

Jsem zásadně proti táto výstavbě !!!

23 Dalibor Urban Dalibor Urban | E-mail | Web | 26. června 2008 v 12:10 | Reagovat

Pro: Vlastimila Kolbice

Vážený pane Kolbici, situace s plánovanou výstavbou větrných elektráren na podorlicku je velmi závažným společenským problémem. Pokud by se plány investorů realizovaly, tak by byla krajina podorlicka doslova poseta větrným elektrárnami. V Záchlumí by měly být elektrárny umístěny na dohled od "Přírodního parku Orlice" a ve výhledu z "Přírodní památky hradní kopec Litice" (směrem na Kralický Sněžník). Věřím, že lidé kteří mají tuto krajinu rádi, ji před nevhodnými stavebními zásahy uchrání.

24 L.M. L.M. | 8. července 2008 v 17:33 | Reagovat

Ja vim postavíme tady jadernou elektrárnu a bude hotovo!

25 Josef Urban Josef Urban | 9. července 2008 v 13:12 | Reagovat

Zdravím L.M,.

Pokud je to příspěvek od L.M. který si myslí, že mít u vesnice vět .el. by byla rarita, tak mám porozumění i pro tento příspěvek.

Je potřeba vědět , že vesnice kolem jad. el. dostávají od Čezu částku kolem 100 milionu ročně jako odškodnění. Je i známo že s vyplácením této částky jsou poslední dobou značné problémy.Již jsem jednou někde psal, že vše má své místo, hory patří horám a sem nepatří žádné tyto stavby.Pro at. el. musí být také určité vyhovující místo, a můžeme být rádi že to není u nás tady. Jinak by s námi nikdo moc nehovořil.Tak-že si takhle sami záneřádit krajinu ,to je o to smutnější. Je potřeba si uvědomit, že se nejedná jen o Záchlumí, ale o celé Orlické hory. Pokud dopadne výstavba v Lichkově ,tak další v pořadí je Mladkov, Králíky,Vlčkovice atd.a dostáváme se do čísel která jsou uvedena na stránkách Zelené Louky, kde je uvedena výstavba asi 70 vět. el. na čtverci 15 krát 15 km.

Potom budeme jezdit do Alp a konstatovat jak jsou rakušani chytří že je nestaví v horách.To nejsou stavby na rok nebo dva ,ale nejspíš na trvalo.Na stránkách WWW. vetrnikylichkov.blog.cz si přečtěte poslední příspěvek od člověka, který o tomto problému ví asi nejvíc. Pěkně pomalu a určitě mu dáte za pravdu.Chce to jenom číst a číst a přitom se občas podívat na ty krásné kopečky, které máme kolem vesnic.

            z Lichkova zdraví Urban

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama